Nyckelrutin

Bostadsrättshavare har vid inflyttning fått 3 lägenhetsnycklar, 3 taggar och 3 postlådenycklar

Våra nycklar ingår i ett nyckelsystem och kan inte kopieras utan styrelsens medgivande. Varje nyckel är märkt med systemnummer FA0559, sedan kommer kod till vilken dörr den passar och löpnummer. 

Om boende tappar nyckel eller önskar flera nycklar: 

  • Skicka Felanmälan genom Boappa. Felanmälan ska innehålla vilken dörr hör nyckel till, löpnummer, telefonnummer till den som ska hämta nycken på Great Security, Ringögatan 16 (infart 14), 417 07 Göteborg.
  • Det är viktigt att skriva om det är extranyckel eller en ersättningsnyckel eftersom varje nyckel är registrerad och måste redovisas vid eventuell överlåtelse eller tillsyn
  • När nyckel är färdig tillverkad får man ett SMS eller e-mail
  • Man måste åka till låssmeden att hämta den och betala på plats - ta med ID att verifiera identitet.

Om boende tappar tag eller önskar extra taggar:

  • Skicka Felanmälan genom Boappa med information vilken tag är borta 
  • Man får ett nytt tag i sin brevlåda och den gamla avaktiveras - det tillkommer en kostnad för nu på 60 kr att betala via månadsfaktura 

Hittar man en nyckel med vår systemnummer borde den lämnas till styrelse som kan identifiera till vilken dörr den tillhör och kan återlämna den till rätt bostadsrättshavare.